fcnvc fcnvc .

fcnvc

لوله گالوانيزه

گالوانيزه گرم ( لوله گالوانيزه گرم) فلزي اسپري و الكتروگالوانيزه از انواع روش‌هاي توليد اين محصول هستند. اما بطوركلي اين لوله‌ها به دو دسته‌ آهني و فولادي تقسيم مي شوند. لوله هاي آهني يا لوله‌هاي با درز كه با دو وزن سبك و متوسط توليد مي‌ شوند. اين لوله‌ها با آهن سفيد نورد توليد شده و به فلزروي مذاب آغشته مي شوند. لوله‌هاي  فولادي براي تخليه فاضلاب و تهويه كاربرد دارند. اين لوله ‌ها براي افزايش مقاومت در برابر خوردگي‌ها و زنگ زدگي‌ها با فلز نرم توليد مي‌شوند و آن‌ها را درحمامي  پرشده از روي  مذاب شده غوطه ور مي‌ كنند.

چند فاكتور براي شناخت لوله گالوانيزه ي سرد و گرم : لوله‌هاي گالوانيزه سرد، در دماي پايين‌تري با روي آغشته مي شوند. اين لوله در زيرخاك تا حداكثر ۴سال و در روي خاك به صورت مرطوب تا ۵سال و در سطح خاك و جايي كه آفتاب بر آن بتابد نهايتا تا ۸سال توانايي مقاومت دارند. لوله‌هاي گالوانيزه گرم در دماي ۴۲۰درجه سانتي گراد آب‌ديده شده و درنتيجه مقاومت بيشتري نسبت به نوع سرد اين فلز از خود نشان مي دهد.عمراين لوله ها ۲۵ تا۳۰ سال است.

 مواردي كه مي توان از لوله‌هاي گالوانيزه در آن‌ها استفاده كرد:

لوله‌هاي گلخانه‌ايانتقال آب ساختمان‌هالوله‌هاي برق
بطور كلي تمام مراحلي كه براي شكل گيري گالوانيزه انجام‌ مي ‌شود به اين صورت است:

1.    ابتدا پاكسازي و چربي زدايي سطح  قطعه2.    پاكسازي زنگ زدگي از سطح3.    تميز كردن قطعه4.    شناور سازي درمحلول5.    گرم كردن اوليه قطعه6.    غوطه وري در روي مذاب7.    خنك كردن قطعه با آب8.    چك كيفيت محصول9.    پاكسازي روي از قطعه ي بي كيفيت و معيوب10.    ذخيره و نگهداري در انبار

چسبندگي سطح قطعه:
چسبندگي لوله‌هاي گالوانيزه گرم بايد درحدي باشد كه پوسته پوسته، شكستگي و جدايي در آن‌ها ايجاد نشود. خم كردن اين لوله‌ها يا شكل دادن به آن‌ها، بجز صاف كردن بعد از گالوانيزه و حرارت دهي، جزو مراحل ساخت محسوب نمي‌ شوند.گرم كردن فولادهاي عظيم و خاص، به هنگام حرارت دهي و گالوانيزه شدن، ضخامتي بيشتر ازحالت طبيعي ايجاد خواهد كرد و اين حالت تحت كنترل متخصصين و مجريان اين عمليات نخواهد بود و اين اتفاق حاصل از زمان غوطه وري بالا و تركيب شيميايي فولاد است.

ورق سياه يا ورق گالوانيزه:•    بالابردن مقاومت وجلو گيري از خوردگي‌ فلز•    پوشش كنترل شده و مقاوم كه از تجزيه شدن، پوسته پوسته شدن و ايجاد براده در زمان برش قطعه جلوگيري كند‌.•    توانايي مقاوم بودن ورق‌ها•    اين محصول سازگار با حرارت و قابل استفاده در جوشكاري است‌.•    رنگ پذير، مقاوم در برابر خوردگي با رنگ•    اين ورق از پوسته پوسته شدن رنگ بر سطح قطعه جلوگيري ميكند.
از اين اهن آلات در توليد لوله بخاري، انواع كابينت‌ها، شيرواني‌ها و هرجا كه امكان خوردگي و زنگ زدگي آهن آلات وجود دارد استفاده مي‌ شود.
پوشش متشكل از اين طرق به علت يك ساختار خاص متالوژيكي، مقاومت مناسب و بالايي در برابر آسيب‌هاي مكانيكي، استهلاك سايشي و خورده شدن آن‌ها دارد.اين پوشش‌ها به صورت اتوماتيك جذب فلز شده و بصورت يك حائل عمل مي‌كند. به همين علت توانايي حفاظت از سطح قطعه را در برابر آسيب‌ها و صدمات محيطي را به عهده دارد.خورده شدن آهن و فلز درمجاورت  اكسيژن، آب، رطوبت و ساير عناصر آسيب زننده و خورنده در محيط، كه بر سطح قطعه هاي فلزي نفوذ مي‌ كنند، شديد‌تر شده و حباب ‌هاي هوا كه از اكسيد شدن به وجود آمده را گسترش داده و زماني كه اين حباب‌ها مي تركند، آثار اكسيد شدن و زنگ زدگي بر سطح قطعه كاملا آشكار مي شود كه آثار اسيب ديدگي نياز به ترميم و جايگزيني دارد. تنها راه حل اين مشكل گالوانيزه سازي است، كه از آلياژ آهن و روي ايجاد مي گردد. براي حفاظت از لوله‌هاي گالوانيزه شده و آساني در شناسايي آن‌ها، بر روي اين لوله‌ها درپوش هاي پلاستيكي وصل مي شود. براي ساخت لوله‌هاي گالوانيزه‌ سرد، لوله‌ها و قطعات را در مواد آبي الكتروليز مي‌ كنند.

از ويژگي‌هاي لوله هاي گالوانيزه شده اين است كه در ساختار ساختمان‌ها به فراواني ازآن‌ها استفاده مي شود. اين لوله‌ها كاملا قابل بازيافت بوده و به دليل همين ويژگي بسيار مورد استفاده قرارمي‌ گيرند. اين لوله‌ها براي انتقال حرارت، آب و گازبسيار مناسب ديده شده‌ است. فلزات سنگيني كه در آب وجود دارند باعث ايجاد خوردگي در فولاد و لوله‌هاي فولادي و ايجاد بيماري در بدن انسان و به خطر انداختن سلامتي انسان به صورت جدي خواهد بود. به همين علت استفاده از اين محصولات در صنايع مربوط به آب بسيار مورد استقبال قرار گرفته است.لوله‌هاي گالوانيزه از آهن سفيد نورد ساخته شده و توسط دستگاه‌هاي جوش از قسمت درز‌ها به يكديگر جوش داده مي شوند. سپس اين لوله‌ها ( لوله هاي گالوانيزه ) را درون ظرف‌هاي بزرگ روي مذاب شده فرو مي‌ برند و دراين فلز مذاب غوطه ور مي‌ كنند. بلندي و طول اين لوله‌ها ۶ متراست. قطر اين لوله‌ها با اينچ محاسبه مي شود و از ۱اينچ تا ۸ اينچ اندازه‌هاي متفاوتي خواهند داشت.

نكته : آلياژ اين لوله‌ها ( لوله هاي گالوانيزه ) در اثر حرارت باعث ايجاد دود غليظ و سفيدي خواهد شد كه محيط را به شدت آلوده ميكند. بنابراين از اتصال اين لوله‌ها به وسيله‌ جوشكاري خودداري كنيد. زيرا اين دود سفيد و غليظ درصورت تنفس باعث ايجاد مسمويت خواهد شد و به شش‌ها و دستگاه تنفس آسيب مي رساند.
براي اطلاع از آخرين قيمت لوله گالوانيزه ، قيمت لوله گالوانيزه 4 اينچ ، قيمت لوله گالوانيزه دست دوم ، قيمت لوله گالوانيزه گرم ، قيمت لوله گالوانيزه سرد با ما تماس بگيريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۷:۲۳ توسط:njccv موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :