fcnvc fcnvc .

fcnvc

درمان سريع زخم دهان با نسخه هاي خانگي

درمان سريع زخم دهان با نسخه هاي خانگيزخم هاي دهاني و يا آفت هاي دهان كه روي لثه , قسمت هاي داخلي گونه ها و لب ها ايجاد مي شوند بسيار آزار دهنده و شايع مي باشند كه معمولا در عرض يك يا دو هفته بهبود مي يابند .در اين بخش از سلامت نمناك به راههاي درمان خانگي براي زخم هاي دهان روي لب و لثه مي پردازيم كه اميد واريم با كمك از اين روش ها هر چه سريعتر زخم هاي آزار دهنده دهان را درمان كنيد.
درمان سريع زخم هاي دهان 
14 راه درمان خانگي براي زخم هاي دهان روي لب و لثه1. ريشه شيرين بيان:
ابتدا، يك قاشق غذاخوري از ريشه شيرين بيان را برداريد،و آن را له كنيد.بعد، آن را درون دو فنجان آب خيس كنيدحدود دو يا سه ساعت آن را ترك كنيد.در نهايت، دهان خود را با اين مايع چندين بار در روز شستشو دهيد.هر روز آنرا استفاده كنيد، تا دهانتان بهتر شود.يكي ديگر از گزينه ها براي شما، در اين مورد، استفاده روزانه از قرص هاي جوشان شيرين بيان است .
درمان سريع زخم هاي دهان 
2. شير نارگيل :
يك قاشق غذاخوري از شير نارگيل را با كمي عسل مخلوط كنيد.پس از آن، از اين مخلوط براي ماساژ منطقه آسيب ديده خود استفاده كنيد.اين كار را سه يا چهار بار در روز انجام دهيد.هر روز تكرار كنيد تا وضعيت شما بهبود يابد.علاوه بر اين، شما مي توانيد زخم هاي دهان را روزانه با شير نارگيل شستشو دهيد.و ماساژ ناحيه زخم با روغن نارگيل بسيار آسان تر است.
درمان سريع زخم دهان
3. نمك دريايي با پراكسيد هيدروژن :
اولا، اين چيزها را به خوبي آماده كنيد:دو قاشق غذاخوري نمك دريا، دو قاشق غذاخوري پتاس هيدروژن 3٪ و يك ليوان آب گرم.بعد از آن، نمك دريايي و پراكسيد هيدروژن را به ليوان آب اضافه كنيد.سپس آنها را با هم تركيب كنيد،در نهايت، از اين مخلوط براي شستن دهان خود استفاده كنيد.اين فرايند را يك يا دو بار در روز تكرار كنيد.هر روز ادامه دهيد تا وضعيت شما بهتر شود.اما به ياد داشته باشيد كه اينها را نبلعيد.
درمان سريع زخم دهان 
4. دانه هاي گشنيز:
ابتدا يك قاشق غذاخوري از دانه هاي گشنيز را به يك فنجان آب اضافه كنيد.بعدبجوشانيد.سپس مايع را صاف كنيد.پس از آن ،اجازه دهيد كه خنك شود.سرانجام، آن را در اطراف دهان خود قرار دهيد.اين مراحل را ،سه تا چهار بار در روز تكرار كنيد.
درمان سريع زخم دهان 
5. جوش شيرين :
ابتدا يك قاشق چاي خوري جوش شيرين را با مقدار كافي آب تهيه كنيد.سپس آنها را با هم تركيب كنيد، تا يك خمير نازك ايجاد شود.سرانجام مخلوط را روي ناحيه آسيب ديده، قرار دهيد.اين راه حل را چند بار در روز تكرار كنيد.علاوه بر اين، به طور مستقيم از جوش شيرين براي زخم دهان خود استفاده كنيد.
درمان سريع زخم دهان 
6. عسل :
يك گوش پنبه را به سادگي، در عسل فرو ببريد.در نهايت، آن را روي زخم دهان خود مالش دهيد.اين كار را هر روز انجام دهيد،وتا زماني كه نتيجه را مشاهده كنيد، تكرار كنيدو براي زخم هاي دهان كه ناشي از پرتودرماني است، عسل مانوكا بهترين راه حل است.
درمان سريع زخم دهان
7. آلوئه ورا :
ابتدا يك برگ آلوئه ورا را برداريد و آن را بشوييد،سپس ژل را از اين برگ خارج كنيد.در نهايت، اين ژل را در منطقه آسيب ديده خود ،اعمال كنيد.اين روند را چند بار در روز انجام دهيد.تا زماني كه نتيجه را ببينيد هر روز اين كار را تكرار كنيد.گاهي اوقات شما مي توانيد به جاي استفاده از ژل آلوئه ورا از آب آلوئه ورا استفاده كنيد.اگر مي خواهيد از ژل آلوئه ورا استفاده كنيد، مي توانيد اين ژل را در بسياري از فروشگاه ها خريداري كنيد، به جاي اينكه از برگ آن ژل بگيريد.
درمان سريع زخم دهان 
8. كرفس :
روزانه به طور مرتب ساقه كرفس تازه را بجويد.براي به دست آوردن بهترين نتيجه، پالپ را 10 دقيقه در منطقه آسيب ديده خود نگه داريد .علاوه بر اين، شما مي توانيد كرفس را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه كنيد.
درمان سريع زخم دهان 
9. ريحان :
چهار تا پنج برگ ريحان را برداريد.سپس آنها را كاملا بشوييد.پس از آن، آنها را بخوريد.سرانجام آب كمي بنوشيد ، اين كار را در صبح و عصر (دو بار در روز)تا زماني كه نتيجه مثبت را مشاهده نكرديد، روزانه تكرار كنيد.علاوه بر اين، انجام اين روند كمك خواهد كرد كه نفس تنگي درمان شود.
درمان سريع زخم دهان 
10. قالب يخ :
قالب يخ ،يكي از آسانترين و موثرترين روشهاي خانگي براي زخم دهان است.آنها قادر هستند كه درد ناشي از زخم هاي دهان را از بين ببرند.بنابراين، يخ را از يخچال خود برداريد و سپس آن را روي ناحيه آسيب ديده خود قرار دهيد ،تا علائمي مانند مورمور شدن و همچنين احساس سوزش قبل از ظاهر شدن زخم سطحي دهان پيدا كنيد.اين كار را ،چند بار در روز انجام دهيد تا وضعيت شما بهبود يابد.
درمان سريع زخم دهان 
11. برگ شنبليله :
ابتدا يك فنجان از برگ هاي شنبليله را برداريد.سپس آن را به دو فنجان آب اضافه كنيد.بعد از آن بجوشانيد.سپس آب را صاف كنيد.اكنون از يك درب براي پوشش آن استفاده كنيد.براي چند دقيقه كنار بگذاريد.در نهايت، آن را دو يا سه بار در روز بشوييد.هر روز تكرار كنيد تا وضعيتتان بهتر شود.
درمان سريع زخم دهان 
12. گوجه فرنگي :
ابتدا يك يا دو گوجه فرنگي را با دقت بشوييد وپس از آن، آنها را برش دهيد سپس آنها را به منظور استخراج آب بجوشانيد.در نهايت، از اين مخلوط استفاده كنيد.اين روش را سه تا چهار بار در روز انجام دهيد ، تا زماني كه وضعيت شما بهبود پيدا كند ،روزانه انجام دهيد.
درمان سريع زخم دهان 
13. آب ليمو :
يك ليمو را برداريد،سپس آن را به دو قسمت تقسيم كنيد.آن را در منطقه آسيب ديده قرار دهيد اجازه دهيد كه آب ليمو كار خود را انجام دهد، اما شما كمي صدمه خواهيد ديد.اگرچه بي حس مي شود، بسيار خوب است.در نهايت، عسل را در منطقه آسيب ديده خود اضافه كنيد،اين كار را روزانه انجام دهيدتا زماني كه وضعيت شما بهبود پيدا كند.
درمان سريع زخم دهان
14. جوش شيرين با ليمو، عسل، آب :
در مرحله اول، يك چهارم قاشق چاي خوري جوش شيرين و يك ليمو تازه برداريد.بعد ليمو را فشار دهيد.پس از آن، آب ليمو را به جوش شيرين اضافه كنيد و مخلوط را در مخلوط كن قرار دهيد ،سپس نيمي از قاشق چاي خوري عسل و يك قاشق غذاخوري از آب سرد اضافه كنيد.حالا همه مواد تشكيل دهنده را با هم تركيب كنيد.در نهايت، اين را روي زخم هاي خود قرار كنيد.اين فرايند را دو بار در روز ، يك بار در صبح و يك بار در شب قبل از خواب براي حدود يك هفته انجام دهيد.
درمان سريع زخم دهان 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۴:۵۳ توسط:njccv موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :